|
|
|  |
Vi använder Post Danmark som vår primära logistikpartner för alla mindre försändelser, det vill säga både brev och paket. För att öka vår servicenivå, har vi valt att erbjuda fritt val av utlämningsställe, det vill säga du kan välja var ditt paket ska utlämnas. Dessutom använder vi 3D-logistik i Danmark för större försändelser, liksom DHL för brev och paket över hela världen.
På detta sätt kan man enkelt plocka upp paketet till exempel på väg hem från jobbet eller skolan, där man ändå kör förbi.
De allra flesta paket kan gå i en Post Danmark Paketbox/Dygnspost och större försändelser kommer automatiskt att bli omdirigerade till ett postutlämningsställe.
- När alla önskade objekt är lagda i korgen, väljer du "Till kassan" i inköpskorgen.
- Därefter anger man sin e-postadress och registrerar sig som ny kund, eller använder tidigare sparade kunduppgifter.
- Under nästa punkt kommer val av leverans, där man ofta hittar punkten "privat/företagspaket - Välj själv utlämningsställe". Detta val är oftast det billigaste, om inte varorna kan skickas som brev.
- Under leveransvalet kommer det att synas en karta och ett antal utlämningsställen. Du kan nu välja önskat utlämningsställe och se om det är antingen en Paketbox/Dygnsbox, ett postkontor eller en postbutik.

- Om du önskar plocka upp i en annan stad kan postnumret lätt ändras och du kan välja på nytt.
- Därefter kan du välja att ange namnet på dig själv eller eventuellt någon annan som ska plocka upp paketet åt dig (utlämningsstället och adressen fylls i automatiskt).
- Därefter kan köpet genomföras på normalt sätt, genom att välja betalningsform på nästa sida, osv.
- Så snart ordern är packad och på väg får du regelbunden information från oss och Post Danmark, antingen via mail och eventuellt SMS om du valt det (kostnadsfri tjänst).
OBSERVERA: Eftersom vi använder den enklaste lösningen från Post Danmark, ska du INTE fylla i Paketboxnummer eller ID manuellt i adressfältet, det gör systemet själv när du väljer önskat utlämningsställe.
- Så snart ditt paket placerats i önskad (eller möjlig) paketbox får du ett e-postmeddelande och eventuellt ett SMS med adressen på Paketboxen och två pinkoder.
- På Paketboxens skärm väljer du "Avhämtning av paket" och du kommer att uppmanas att ange de två pinkoderna efter varandra.
- Därefter blir du ombedd att skanna ditt sjukförsäkringskort - KOM därför IHÅG att ta med det. På så sätt kan posten registrera vem som har plockat upp paketet.
- När processen genomförs på rätt sätt kommer respektive lucka där ditt paket finns att öppnas.
- Tag paketet och stäng dörren igen - snabbt och lätt gjort!

Leverans till postkontor eller postbutik • Ska ditt paket avhämtas på posten eller i en postbutik, är det antingen för att det är valt under "Välj-själv-utlämningsställe" eller för att försändelsen är för stor för att gå i Paketboxen. • Här måste du använda antingen den e-post du fått från Post Danmark, eller bara spårningsnummer (spåra streckkoden) - och giltig fotolegitimation. Spårningsnumret är alltid synligt på orderstatussida.
Detta kan väljas under leverans, samma ställe som Välj-själv-utlämning. Här kommer det också vara möjligt att välja en alternativ leveransadress, så att man inte behöver ändra kundprofilen för att få levererat till en annan adress.
För stora försändelser (TV, stora högtalare, etc), kommer det dock ofta bara att vara möjligt att välja 3D Logistik som leveransform. I dessa fall kommer det naturligtvis inte vara möjligt att välja utlämningsställe, eftersom de alltid levereras till önskad adress.
|
|
|
|
|